Jaaroverzicht 2007

26 januari 2007: WKV Musica verleende haar medewerking aan een door het Wateringse oranje comité georganiseerd Oranjeconcert ter gelegenheid van de verjaardag van onze H.M. Koningin Beatrix samen met Far out, Ira Spaulding en Margaret Roest. De muzikale begeleiding was in handen van Hi Five, Peter Bontje en Wim Loef.

11 maart 2007: Een kerk dienst in Maasdijk die wij muzikaal mochten opluisteren. Deze Glazen Stad Dienst werd gehouden in De Hoeksteen in Maasdijk.

20 april 2007:  Het 15 jarig bestaan van het koor is na een jaar van diverse activiteiten afgesloten met een groot jubileumconcert. Het concert vond plaats in de St. Jan de Doper kerk te Wateringen. De muzikale begeleiding werd verzorgd door: het Arpeggio trio (harp, fluit, hobo); Wim Loef (orgel); Martin de Deugd (viool) en Peter Bontje (vleugel). De solisten waren:  Ernst Daniël Smid en Uno Voce Particolare winnares Johanni van Oostrum.

13 juni 2007Deze warme woensdagavond waren we te gast bij verzorgingstehuis De Kreek te ‘s-Gravenzande. Een ontspannen avond met een aantal geestelijke liederen en musicalnummers en natuurlijk terug naar die goeie oude tijd met een paar Nederlandse meezingers. Na een concert van twee keer een half uur konden we alleen maar concluderen aan de hand van al die tevreden gezichten dat het een zeer geslaagde avond was.

Kerstconcert in de RK Machutuskerk te Monster: Zoals al vele jaren was op 14 december 2007 in de RK Machutuskerk te Monster het gratis kerstconcert. Medewerking werd verleend door: Johanni van Oostrum (winnares `Una Voce Particulare`2006); Martin de Deugd (viool); Han Kapaan (hobo); Wim Loef (piano); Arthur Postma (toetsenist).

Kerstconcert in het “Atrium” van het Stadhuis te Den Haag: Zondag 16 december uur werd in het Atrium van Den Haag een miniconcert door WKV Musica uitgevoerd. De hal van het haagse stadhuis was weer omgetoverd tot een levende kerststal. De kerststal is uitgegroeid tot een echte Haagse traditie. De ongeveer 25 spelers van de kerststal zijn afkomstig van de Haagse instellingen voor dak- en thuislozen, zoals de Kessler Stichting, Huize Tichelaar en het Leger des Heils.

Kerstconcert in “Oude kerk” te Delft: Na het succes van het eerste kerstconcert in 2006, heeft de organisatie besloten, het nog grootser aan te pakken en 3 kerstconcerten te organiseren. Op een van deze avonden nam WKV Musica ook deel aan het kerstconcert en wel op, 20 december 2007. Het werden 3 verschillende concerten, die echter gemeen hadden dat de muzikale kwaliteit ongekend hoog was. Een aangepaste belichting en geluid zorgden dat het vanaf elke plek in de prachtige kerk genieten was.